sobota, 10 maja 2014

Niezły pasztet

Dziś pasztet z przepisu mojej kochanej siostry, która z kolei dostała go od kogoś i bardzo, bardzo zachwalała. Spróbowałam i potwierdzam - jest pyszny. Oczywiście pod warunkiem, że gustuje się w wątróbce drobiowej. Do tego mój ogrodowy tymianek odmiany Timo Aureo, odrobina żurawiny i kromka chleba słonecznikowego. Jak łatwo się domyślić nie poprzestałam na jednej... 


Pasztet z tymiankiem
do smarowania pieczywa

Składniki:

- 600g wątróbki drobiowej,
- 1 duża cebula,
- 3 ząbki czosnku,
- 125 ml wody,
- duża garść świeżego tymianku,
- kilka łyżek masła klarowanego,
- sól i pieprz (do smaku).

Pokrojoną w kostkę cebulę, posiekany czosnek i tymianek zeszklić na maśle na małym ogniu. Zwiększyć płomień, dodać wątróbkę, chwilę przysmażyć delikatnie mieszając. Zalać wodą, dusić pod przykryciem na małym ogniu do miękkości wątróbki. Całość zblendować na gładką konsystencję, doprawić do smaku solą i pieprzem. Przełożyć do słoików, przechowywać w lodówce do kilku dni.

*Z podanej ilości składników wyszły mi 2 średnie słoiki.



  







11 komentarzy:

  1. Pasztet z wątróbki - uwielbiam! Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Pasztet pyszny (sądząc po składnikach. Pięknie wygląda (widać na zdjęciach). Po prostu zapisuję przepis i musze go mieć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O mniam, te kanapki wyglądają cudownie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie :-) chętnie spróbuję u siebie w domu ten pasztecik zrobić :-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo bardzo lubię :) Szybko i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pasztet! Uwielbiam taki domowy :)

    OdpowiedzUsuń