niedziela, 9 czerwca 2013

Zmienność smaków

Nie znoszę marnowania jedzenia. Dzisiejsza propozycja jest próbą wykorzystania makreli, na którą - jak mi się wydawało w sklepie - miałam wczoraj nieodpartą ochotę. Jednak po powrocie do domu oczywiście zmieniłam zdanie i nie bardzo wiedziałam, co z nią zrobić. Zapiekanka okazała się wyśmienitym pomysłem na niedzielny obiad, więc na pewno jeszcze kiedyś powtórzę ten makrelowy eksperyment.


Zapiekanka z makrelą
i młodymi ziemniakami

Składniki:

- 1 makrela wędzona,
- 500 g młodych ziemniaków,
- 1 średnia cebula,
- pęczek koperku,
- 4 jajka,
- 350 g śmietany,
- 2-3 łyżki masła,
- 100 g tartego żółtego sera,
- sól i pieprz (do smaku).

Pokrojoną w kostkę cebulę zeszklić na rozgrzanym maśle. Ziemniaki pokroić w cieniutkie plastry, makrelę oczyścić z ości i rozdrobnić.
Z jajek, śmietany, tartego żółtego sera i posiekanego koperku przygotować gęstą masę - doprawić solą i pieprzem.
W wysmarowanej formie układać warstwami plastry ziemniaków, kawałki makreli i cebulę, całość zalać masą śmietanowo-jajeczną. Zapiekać w piekarniku nagrzanym do 200 st. C przez ok. 30-40 min do miękkości ziemniaków. Przed podaniem nieco przestudzić, bo gorąca zapiekanka trudniej się kroi.













A poniżej nietypowe wykorzystanie porcelanowej sosjerki, którą znalazłam w piwnicy. Z uwagi na skazy fabryczne niestety nie nadaje się do tradycyjnego użytku: 







 

12 komentarzy:

  1. Wygląda pycha, chyba skorzystam z pomysłu:) też tak ma często że coś kupię a potem zmienia się przeznaczenie tego czegoś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. p.s. pomysł na sosjerkę trafiony!

    OdpowiedzUsuń
  3. wyobrażam sobie ten smak:) boski! w pt. robiłam podobną zapiekankę tylko z sardynkami:) pycha!

    OdpowiedzUsuń
  4. sosierka świetna!!! a zapiekanke...to poprosze ..

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo fajny i ciekawy przepis :) danie wygląda bardzo apetycznie mniam!

    OdpowiedzUsuń
  6. pięknie, kolorowo i smacznie :) zapraszam po nominację Liebster blog do mnie: http://pysznekaprysy.blogspot.com/2013/06/nominajcja-liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Hello I'am Chris From France!!
    This is not a "spam"
    You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
    Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
    Blog Url
    Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Happy Blogging

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam zapiekanki, ale z rybami jeszcze nie próbowałam i chyba za sprawą Twego przepisu to zmienię ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podobają mi się takie smaki. Zapiekanka wyszła perfekcyjnie :).

    OdpowiedzUsuń
  10. och jakie u Ciebie ostatnio pyszności :)))

    OdpowiedzUsuń