sobota, 29 czerwca 2013

Wodny świat

Ostatnio trochę eksperymentowałam z wodami smakowymi, które nie byłyby wzbogacone sztucznymi barwnikami, czy innymi chemicznymi wynalazkami. Tak powstała woda truskawkowo-imbirowa, woda z miętą i jagodami oraz woda z dodatkiem melisy i pomarańczy. Dziś propozycja, która szczególnie przypadła mi do gustu, czyli woda z ogórkiem i lawendą. Po raz kolejny zachwyciłam się tymi aromatycznymi kwiatami i nieograniczonymi wprost możliwościami ich kulinarnego wykorzystania.


Woda z ogórkiem i lawendą

Składniki:

- 1 litr wody mineralnej (niegazowanej),
- kilka plastrów świeżego ogórka,
- kilka kwiatów lawendy,
- kilka kostek lodu.

Ogórki pokroić w półplasterki, wrzucić wraz z kwiatami lawendy do karafki, dodać kostki lodu, uzupełnić wodą mineralną.















A poniżej moje najnowsze lawendowe szaleństwo, czyli oliwa bazyliowo-lawendowa:


7 komentarzy:

  1. Lubie takie eksperymenty! :) super kolory, a smaku jestem ciekawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak określiłabym jako orzeźwiający z delikatną nutką lawendowych perfum :)

      Usuń
  2. Może być fajnie orzeźwiająca. Muszę spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawa propozycja na nadchodzące upały...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy pomysł, chciałabym wypróbować lawendę w kuchni ale jakoś nie mam odwagi :) Pięknie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy pomysł. Niektórzy rzekliby odważny. Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń