wtorek, 15 sierpnia 2017

Półka z książkami

Kupowanie książek kucharskich to jedna z moich na szczęście niegroźnych słabości. Wiem, wiem: życia mi nie starczy na przetestowanie wszystkich zawartych w nich przepisów, ale tak trudno powstrzymać się przed kupnem kolejnych! Dla mnie już sama możliwość kartkowania książek kucharskich jest krzepiąca, a jeżeli jeszcze trafię na przepis godny wypróbowania to już pełnia kulinarnego szczęścia... Tym razem zafiksowałam się na "Sezon na Thermomix", czyli coś z kręgu przepisów do tego niezwykle pomocnego urządzonka. Ponieważ cierpię ostatnio na nadmiar zdobycznej cukinii postanowiłam przygotować z niej placki. W oryginalnym przepisie był dip bazyliowy, ale ponieważ miałam natkę pietruszki jest pietruszkowy. Sposób wykonania zmodyfikowałam dla tych, którzy nie korzystają z Thermomix'a, a chcieliby pokusić się o zrobienie placków w tradycyjny sposób. 


Pieczone placki cukiniowe
z dipem pietruszkowym

Składniki:

Placki cukiniowe:
- 100 g parmezanu,
- 20 g szalotki,
- 80 g pora (pokrojonego w kawałki),
- 250 g cukinii (pokrojonej w kawałki),
- 20 g masła,
- 120 g mąki pszennej,
- 2 jajka,
- 2 łyżki śmietany 36 %,
- ½ łyżeczki soli,
- ½  łyżeczki pieprzu,
- oliwa do nasmarowania blachy.

Dip pietruszkowy:
- ½ pęczka natki pietruszki,
- 240 g twarogu,
- 80 g śmietany 12 %,
- 5 g soku z cytryny,
- sól i pieprz (do smaku).

Placki:
Parmezan rozdrobnić - przesypać do osobnego naczynia. Szalotkę, pora i cukinię rozdrobnić (można użyć blendera) – udusić na maśle. Zdjąć z ognia, dodać mąkę, jajka, śmietanę, sól i pieprz – całość wymieszać.  
Piekarnik rozgrzać do temp. 230 st. C. Wierzch wyłożonej papierem do pieczenia blachy posmarować oliwą, kłaść łyżką placki cukiniowe zachowując 1-cm odstępy - posypać parmezanem. Piec 15-20 min. na złoty kolor.

Dip:
Natkę pietruszki rozdrobnić lub drobno posiekać. Zmiksować z twarogiem, śmietaną, sokiem z cytryny. Doprawić do smaku solą i pieprzem, podawać jako dodatek do placków.


















A poniżej moja podręczna "półka kucharska":



2 komentarze:

  1. Znam to "uzależnienie" od kupowania książek i doskonale rozumiem Twoją radość z wertowania stron:))) Placuszki podkradam-pychotka:)

    OdpowiedzUsuń